No to ja też wypełniłem
Pedał sprzęgła nie odbił (został w podłodze)
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez abbaOk., znalazłem ten wysprzęglik, ale teraz wciskałem pedał sprzęgła z pół godziny i za każdym razem odbijał tak, więc nie wiem czy to był przypadek, czy sytuacja się teraz będzie powtarzać?Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm, Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6
Komentarz
-
-
Chyba jednak nie. Próbowałem dzisiaj to odpowietrzyć poprzez pompowanie pedałem hamulca i płyn ledwo, ledwo, co wypływał (oczywiście odkręciłem odpowietrznik)
Dopiero jak wcisnąłem pedał sprzęgła to płyn poleciał tylko ze nie odbił.
Ten wysprzęglik musi się jakoś podciśnieniem odpowietrzać, albo pedalem sprzegla?
Komentarz
-
-
abba, wciskasz sprzęgło i trzymasz a druga osoba odkręca odpowietrznik, płyn wypływa, bo wypycha go docisk sprzęgla, który w tym momencie wraca do położenia spoczynkowego ( tak jakbyś miał puszczony pedał ). Jak płyn przestaje wypływać zakręcasz odpowietrznik i nogą lub ręką powoli wyciągasz pedał sprzęgła od podłogi w górę. Potem kilka podpompowań sprzęgłem i znów ta sama procedura. Musisz wypuścić tak ze 150 - 200 ml żeby było na 100% odpowietrzone.Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
No to nie mogło zadziałać, bo wspólny jest tylko zbiorniczek a tam nie ma ciśnienia. A i pamiętaj przy odpowietrzaniu, żeby dolewać płynu do zbiorniczka, bo odejście na sprzęgło jest gdzieś w połowie poziomu ( tak aby w razie awarii wysprzęglika płyn nie wyciekł całkowicie i by hamulce nadal działały ).Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Wysprzęglik siedzi nowy i został odpowietrzony. W starym wysprzęgliku była malutka dziurka w tej gumowej osłonce, co wchodzi w skrzynie, ale nie było zawilgocone. Czyżby to było powodem ze pedal kilka razy zostal w podlodze?
na innych forach czytalem ze to rownie dobrze mogla byc pompka pod pedalem
Komentarz
-
-
Może być to również pompa przy pedale, ale wg opinii mechaników ( przynajmniej tych moich ) 95% przypadków to wysprzęglik a pompy zdarzają się sporadycznie. Poza tym wysprzęglik można wymienić samemu w kilkanaście minut a z pompą nie jest już tak prosto.
BTW. abba rozbierz wysprzęglik i zobacz w jakim stanie są uszczelki wewnątrz, bo ta osłona to tylko taka "przeciwsyfowa" jest.Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Witam,
Miałem niedawno podobne przeboje, przy około 140 tys. przebiegu zaczęło mi się ślizgać sprzęgło po dłuższej jeździe na autostradzie (przy podjeżdżaniu pod górkę lub po depnięciu mocniej na gaz). Podjechałem do ASO i oni po obmacaniu odpowietrzyli mi tylko wysprzęglik i tak jakby pomogło (raz na miesiąc miałem sporadyczny uślizg). Parę dni temu (przebieg dobija do 170 tys.) wracałem znowu z Niemcowa (800 km drogi) i też kilka razy sprzęgło mi się śliznęło, a pod koniec podróży podczas awaryjnego hamowania pedał sprzęgła został mi w podłodze. Okazało się, że wysprzęglik strzelił, po wymianie na nowego Sachsa jest teraz wszystko w porządku.
Mam pytanie, czy powinienem się już nastawiać na wymianę sprzęgła i dwumasy? Po tym jak przy 140 tys. zacząłem mieć uślizgi, już się nastawiłem na tę przykrą dla kieszeni robotę, ale teraz po wymianie wysprzęglika jest póki co w porządku. Auto od nowości do 125 tys. użytkował teściu (a jeździ raczej dynamicznie), od 125 tys. do teraz (170) jest u mnie.
Czy lepiej czekać aż sprzęgło padnie czy może profilaktycznie wymienić? W kwietniu mam w perspektywie znów daleki wyjazd (2x900km) i obawiam się, że jak padnie mi u Niemca to może to zaboleć mocniej i utrudnić nieco przejażdżkę...
Komentarz
-
Komentarz